Blog

Jak przeprowadza się szlifowanie cylindrów?

Kiedy w samochodzie psuje się silnik, właściciel pojazdu musi podjąć decyzję, czy woli kupić używaną jednostkę napędową, czy lepszym pomysłem będzie oddanie własnego silnika do naprawy. W takiej sytuacji zawsze najlepiej jest poradzić się fachowca. Zbyt zniszczonego silnika nie powinno się naprawiać – nie będzie to ani skuteczne, ani bezpieczne. Jednak naprawa lekko uszkodzonego silnika […]

Najczęstsze uszkodzenia wału korbowego

Wał korbowy jest jednym z najbardziej obciążonych elementów silnika spalinowego. Przez lata pracy zużywa się on, a czasami może wręcz ulec uszkodzeniu. Do awarii dochodzi zazwyczaj na skutek wady konstrukcyjnej lub z powodu niewłaściwego smarowania wału. Warto dowiedzieć się o nich czegoś więcej.

Na czym polega regeneracja korbowodów?

W silniku może dojść do awarii wielu różnych elementów. Jednymi z najbardziej narażonych na obciążenia częściami silnika są korbowody. Nic w tym dziwnego – są odpowiedzialne za przenoszenie znacznych sił. Przekazują bowiem siły z pracujących tłoków dalej, a dokładnie na wał korbowy. Korbowody to bardzo precyzyjnie wyprodukowane elementy. Muszą spełniać szereg rygorystycznych wymagań. Bardzo istotne […]

Czym jest wał korbowy?

Wał korbowy to wał, który posiada czopy przesunięte względem swojej osi. Służy do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy. Jest elementem mechanizmu korbowego. Wałem korbowym najczęściej nazywa się wał, który jest częścią silnika tłokowego, sprężarki tłokowej i tego typu urządzeń.

Uszkodzenie kadłuba silnika

Kadłub wraz z głowicą stanowią w silniku obudowę zamykającą przestrzeń, w której mieszczą się główne ruchome elementy silnika – mechanizm korbowy i rozrządu. Kadłub zwany również blokiem cylindrowym służy ponadto do zamocowania osprzętu silnika. W czasie pracy mechanizmów silnikowych kadłub obciążony jest znacznymi siłami wywołanymi ciśnieniem gazów w cylindrach oraz siłami bezwładności ruchomych części silnika, […]

Regeneracja głowicy silnika

Głowica jest jednym z najważniejszych elementów silnika – to w niej porusza się wałek rozrządu, przez nią przepływa płyn chłodzący i olej. Jest ona odpowiedzialna za zamknięcie przestrzeni roboczej nad blokiem cylindrowym silnika. Może być ona wykonana z żeliwa lub stopu lekkiego aluminium. Rozróżniamy głowice chłodzące cieczą lub powietrzem. Pod względem przeznaczenia głowice dzielimy na […]